Digital skyltning

Digital skyltning eller Digital Signage börjar bli den självklara kommunikationskanalen i nästan alla branscher. Detta är inget konstigt med tanke på alla fördelar som tekniken erbjuder. En av många fördelar med digital skyltning är möjligheten att få ut nya budskap direkt, enkelt och kostnadseffektivt. Oavsett om det är det enskilda företaget, butikskedja eller industri får man snabbt och smidigt ut sin information.

Vad är digital skyltning?

Digital skyltning eller digital signage är en form av kommunikationskanal som används för informationsspridning, marknadsföring och underhållning. Det är digitala skärmar som finns utplacerade på offentliga miljöer eller på arbetsplatser.
Digital skyltning används mestadels till marknadsföring och information men även till underhållning. Det som skiljer sig åt jämfört med traditionella skyltar är att innehållet enkelt kan bytas ut och anpassas efter publik och miljö. Skärmarna kan även visa animering och i många fall vara utrustade med touch och fungera interaktivt. Interaktion i digitala skyltar är relativt nytt på marknaden, vi på Marinex har en bred kunskap hur det kan öka värdet i skärmarna.

Marinex huvudfokus är distribution för både hård och mjukvara men hjälper även till med innehåll om kunden önskar det.
Intresset för digitala skyltar växer i popularitet och kan användas i princip alla branscher så som butiker, restauranger, mäklarfirmor, fastigheter, mässor, entréer, arenor och gym och industrier.
Idag ses digital skyltning som det mest proffsiga och effektiva kommunikationsverktyget på marknaden.

Genom att lägga ut bilder, filmer och annat material på skärmen kan man nå en bred målgrupp och hålla dessa uppdaterade i realtid. Innehållet på skärmen styrs via vårt webbgränssnitt som är användarvänligt samt har flera bra funktioner som gör det enkelt för er att byta budskap.

Varför digital skyltning?

Föreställ dig en franchise-kedja och huvudkontoret skickar ut 9 posters med erbjudanden som skall sättas upp i butiken. Dessa posters ska först tillverkas och sedan distribueras till butiken. Butiksansvarig ska finna 9 platser att placera dessa på, har man tur kanske man får upp 3 av dessa 9 erbjudanden i butiken.
Sätter man däremot upp en skärm kan huvudkontoret ordna material och under bara några minuter vet man med trygghet att alla erbjudanden visas i butikerna. Väljer man även till touch på skärmarna ökar möjligheterna markant. Marinex har under längre tid samlat på sig erfarenhet vilket gör att vi låter kunden komma med idéer och förslag som sedan förvekligas. Under tidens gång har vi även märkt hur utbudet inom digitala skyltar ökat inom olika branscher. Man förknippar ofta Digital Signage med reklambudskap, men att nå ut med produktionsdata och interninformation har ökat markant inom företag. Även att låta kunden interagera och ta hjälp av skärmar när te x. butikspersonal inte är tillgänglig har visat på ökad kundnöjdhet och försäljning.
Inga frågor är dumma nog att ställa till oss! Hör av er så löser vi ert behov.